Digital signage w hotelu – dlaczego warto?

Branża hotelarska przechodzi okres ogromnych zmian. Cyfrowa transformacja zakłóca tradycyjne modele biznesowe, a firmy walczą w obliczu niespotykanej dotąd presji konkurencyjnej, aby sprostać potrzebom rosnącej i wpływowej grupy konsumentów. Jednym ze sposobów, żeby wyróżnić się w tłumie, są digital signage. Czym są, jak działają, dlaczego warto w nie zainwestować?

Czym są digital signage?

Digital signage to samodzielne wyświetlacze, które można zaprogramować tak, by ukazywały najważniejsze dla hotelu informacje. Działają na podobnej zasadzie co ekrany telewizorów, z tą jednak różnicą, że wyglądają estetycznej i generują mniej kosztów – są energooszczędne i mniej podatne na zniszczenia.

Swoją budową przypominają tradycyjne banery informacyjne, jednak ich treść może być zmieniona w każdej sekundzie. Wiele z tych urządzeń reaguje na czynniki zewnętrze, a także pracuje z innymi systemami użytymi w hotelu. Dzięki temu mogą np. generować automatycznie powitania, informować o godzinach wydawania śniadań, ostrzegać przed zmianami atmosferycznymi.

Daj się poznać

Hotele są punktem przejściowym dla odwiedzających, co sprawia, że ​​klienci są gotowi i chętni do oglądania informacji o samym hotelu i lokalizacji. Zamiast delegować pracowników, którzy musieliby ciągle odpowiadać na pytania gości, cyfrowe wyświetlacze w hotelach sprawiają, że ​​dostarczanie tych wiadomości jest wciągające i zabawne.

Digital signage dodaje również atrakcyjności wizualnej i modernizuje lobby hotelowe, restauracje i korytarze oraz przyczynia się do ekskluzywnej atmosfery – podkreślają specjaliści z iLumio App. Jest to ważne w branży, w której wystrój wnętrz odgrywa znaczącą rolę.

Digital signage dają także inne możliwości, takie jak:

  • tworzenie spersonalizowanych powitań dla gości,
  • udostępnianie strony hotelu na serwisach społecznościowych,
  • informowanie o najważniejszych atrakcjach w danej okolicy,
  • wyróżnianie luksusowych udogodnień, takich jak apartamenty na najwyższym poziomie, spa itp.
  • wyświetlanie automatyczne kalendarzy wydarzeń np. z centrum konferencyjnego,
  • promowanie lokalnych przedsiębiorców.

Dlaczego warto?

Porównując digital signage do tradycyjnych form reklamowania, jest to o wiele tańsza i wygodniejsza forma docierania do klientów. Pozwala na generowanie informacji, które uważane są w hotelu za najważniejsze. Mogą one dotyczyć spraw, które są ściśle związane z funkcjonowaniem placówki, takich jak menu na konkretny dzień czy stawki za skorzystanie z usług w spa, a także bardziej ogólnych, takich jak chociażby prognoza pogody lub ceny pobliskich atrakcji turystycznych. Każda z informacji może być podana gościom w sposób przystępny, ciekawy i atrakcyjny.

Digital signage są narzędziami, które można skonfigurować mobilnie w bardzo prosty sposób. To oznacza, że osoba odpowiedzialna za treści reklamowe w hotelu nie musi przebywać w nim fizycznie, by reagować na zmiany i dopasowanie wiadomości.

Koszty w przypadku digital signage ograniczają się jedynie do zainwestowania w wyświetlacze i oprogramowanie. Nie generują więc ciągłych nakładów finansowych, jak ma to miejsce chociażby w przypadku ulotek czy banerów, które szybko się dezaktualizują.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here